Începând sa alergi având un exces de greutate

Pentru a evita riscul de leziuni musculare sau articulare, cei care au un exces de greutate egal sau mai mare de 20 kg, trebuie sa înceapa cu o activitate fizica cu impact scazut, cum ar fi înotul, ciclismul sau utilizarea de biciclete stationare, înainte de a începe sa alerge propriu-zis.

Aceste activitati trebuiesc sa fie însotite de o alimentatie sanatoasa si echilibrata, pentru a obtine rezultate optime. Când atingeti un exces de greutate mai mic de 20 kg puteti sa începeti sa alergati, dar cu anumite masuri de precautie. “Fii sincer cu tine însuti si începe antrenamentul conform istoricului tau sportive si starii tale fizice actuale!” Trebuie sa stiti ca toti cei care acum pot sa alerge mai mult de o ora sau la un marathon, la început nu puteau sa alerge mai mult de cinci minute fara oprire. Începeti planul de antrenament conform nivelului dumneavoastra, ramânând cel putin 2 saptamâni la fiecare nou pas. Nu avansa pâna nu te simti comod cu pasul anterior.

Prima cursa

Daca unul dintre scopurile dumneavoastra este sa participati la o cursa, atunci a venit momentul sa o faceti. Este recomandabil sa începeti cu curse pe distante mici care se afla în concordanta cu planul dumneavoastra de antrenament, pot fi curse de 5 km sau 10 km.

Aceasta prima competitie va va ajuta printre alte lucruri :

Sa învatati sa planificati logistica de dinainte de cursa, sa va cereti un kit, un numar pentru cursa, si sa stiti la ce ora sa plecati de acasa pentru a ajunge la timp la linia de start.
Sa traiti fiecare moment de dinainte de start, sa simtiti emotia a mii de participanti care au acelasi scop ca dumneavoastra, sa înveti sa te situezi printre ceilalti alergatori, de fiecare data aratând respect pentru toata lumea.
Sa simtiti ca faceti parte din competitie prin acel numar pe care îl veti purta pe tricou. Trebuie sa va obisnuiti sa îl acceptati deoarce sunt multi aceia care simt “presiunea numarului” si ajung sa piarda din cauza panicii, chiar daca s-au antrenat suficient pentru acest moment.
Sa învatati sa masurati, sa probati, sa reglati îmbracamintea si accesoriile folosite într-o cursa unde exista un pic mai multa presiune decât într-un antrenament obisnuit.
Sa va cunoasteti pe dumneavoastra în mijlocul unei multimi nerabdatoare si veti cunoaste sentimentul de a trece o linie de sosire, un lucru important pentru toti atletii pentru ca este rezultatul unui antrenament de saptamâni, luni sau ani întregi.
Sa va doriti sa participati si la alte competitii dupa prima trecere pe la linia de sosire.
Sa cunoasteti bucuria si mândria de a purta la gâtul dumneavoastra o medalie ce este rodul efortului dumneavoastra ca atlet.
Cel mai important lucru este sa va bucurati de aceasta prima cursa, sa împartasiti aceasta fericire, de a ajunge dintr-un punct în altul, în mijlocul unei petreceri. Acest prim concurs va fi un moment pe care nu îl vei uita niciodata.

Sfaturi pentru a alerga vara

ALEGE MOMENTUL
Acum mai mult ca oricând trebuie sa fiti atenti la ora la care te va veti antrena, nu este nevoie sa spunem ce ore trebuiesc evitate.

ÎMBRACAMINTE POTRIVITA
Puteti sa renuntati la toate hainele de iarna si puteti purta costume de vara. Este important sa purtati haine în care sa puteti transpira si sa va protejati capul. Daca aveti de gând sa alergati când este mult soare trebuie sa purtati o sapca.

MANÂNCA FRUCTE

Vara, sa mâncati multe fructe pentru ca va vor ajuta sa va mentineti activi si hidratati.

ALEGE LOCUL POTRIVIT
Trebuie sa gasiti locatii care nu sunt expuse total la soare, trebuie sa aveti un loc în care sa va refugiati într-un moment nepotrivit, într-un moment în care aveti nevoie de o pauza.

TRASEE SCURTE
Vara nu este momentul în care sa va antrenati pe distante lungi, este momentul în care trebuie sa aveti antrenamente mai scurte. Nu va faceti griji, aveti tot anul pentru a va îmbunatatii performantele.

APA!
Daca pe ruta aleasa nu aveti o sursa de apa este indispensabil sa luati cu voi o sticla de apa. NU plecati fara apa!

PIELEA
Crema cu protectie solara nu se foloseste doar la plaja. Daca urmeaza sa va antrenati la soare, nu uitati sa o folositi cu cel putin 30 de minute înainte de a iesi sa alergati.